maandag 15 augustus 2016

Dinsdag 16 augustus, Dunkerque-Oostende, log 668 km, 4357 hm.

8.30u.-14.45u., 57 km, 78 hm, 1400 cal.
Wegen: Kustroute
Stralend weer, ca. 25 gr.. Planning was Blankenberge echter koers weinig (tegen)wind tegen stroom(mee) bleek voor Andre en helemaal voor Mia niet te doen, heel hobbelige zee. Vanwege de onzekere eindbestemming wachtte ik na ruim 20 km. op een aangenaam terras in St. Idesbald, tussen de Panne en Kokzijde, tot de Sianthis op zee voorbij kwam. Isabel was hier opgestapt in haar BlablaCar auto. Met weemoed had ik de laatste km in Frankrijk gefietst, langs de laatste Boulanger Artissan, mmm... Meerdere liepen militairen met indrukwekkende automatische wapens bij de oude grenspost, leek of ze iets verwachtten.
Door de flink toenemende tegenwind in de middag moet ik het laatste stuk naar Oostende nog ploegen en opstuivend standzand maakt het extra lastig. Later in de douche moet ik het zand zelfs uit mijn oren wassen.
    Laatste Franse dorpje, Bray-Dunes
    Bronckhorster huiskleuren in Frankrijk!
    Fietspontje bij Nieuwpoort.
    Middelkerke
    Kusttrammetje De Panne - Knokke, langs de volledige Belgische kust.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten