maandag 15 augustus 2016

Zaterdag 13 augustus, Le Tréport-Bologne s. Mer, log 611 km, 4279 hm.

9.45u.-19.30 u. 133 km, 605 hm, 3.900 cal.
Gelukkig vertrek ik nog voor 10 uur, voor de zekerheid verlichting mee, het wordt een lange dag, een hele lange dag!!!!
Na aankomst in Boulogne en een weldadige douche eet ik 3(!) tortilla's en slaap daarna van vermoeidheid helaas niet goed. En 's nachts nog 3 yoghurtjes in bed, wat heb ik een honger!
Wegen: De goede richting een stad uitkomen blijft lastig. Navraag bij een vriendelijke en verstrooide oude dame die me tot haar eigen schaamte 'monsieur' noemt brengt me op de juiste route richting St.-Quentin-la-Motte-Croix en de (witte) D63. Vanaf het begin lukt het met wind mee flink door te fietsen, ik spoed me door het ene dorpje na het andere. Rondom de uitgestrekte, droogvallende Sommebaai komen lukt verrassend goed via de fietspaden langs de (rode)D941. Hè, de gepensioneerde Duitse fietsers die ik vanochtend had ontmoet kom ik hier weer tegen, gaan die nog sneller dan ik of lezen ze beter kaart?! Als een speer naar de volgende grote stad Étaples: D4, in Rue wijst een vriendelijke marktkoopman 'Vous êtes perdu Madame?' me naar de D85 ri. Villers-s-Authie, dan een flink eind de D143. Bijna in Étaples verfiets ik me een half uur, en het leek zo'n mooi binnendoor-weggetje 😫. D148, om 17.00 eerst nog een broodje erin in Le Faux en met tegenwind en steile klimmen de laatste 40 km, oef!! Weer een eind de D113 en dan tot mijn grote opluchting, niet zonder venijnige klimmetjes uiteraard, vanaf Nesles een prachtig fietspad langs de (rode) D940 de laatste 13 km naar Bologne. 133 km op heel veel water en een stokbrood, ik wist niet dat het kon.

    Le Tréport
    Eb in de Baie de Somme, de zee is ergens heel ver weg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten