maandag 15 augustus 2016

Vrijdag 12 augustus, St.-Valery-en-Caux - Dieppe - Le Tréport, log: 478 km, 3504 hm.

1e deel St. Valery en Caux-Dieppe: 6.30u.-9.30u., 44 km., 384 hm, 1278 cal. 
Meest bewolkt, veel pal langs de kust de Sianthis in zicht gehad.
Wegen: paar km (rode) D925, afslag kleine weg binnendoor naar Veules les Rosés, mooi pittoresk dorpje, (gele) D68 naar Sotteville-s-Mer en 2 km onverhard wandelpad, foutje, wel erg mooi pal langs de kliffen naar St.-À ubin-s-Mer, (gele) D75 naar Quiberville, kustplaatsje Ste-Marguerite, Varengeville-s-Mer, kustplaatsje Hautot-s-Mer, Dieppe.
Hier arriveerde ik ruim voor de Sianthis dus op naar de pier en tussen de vele vissers de boot mooi aan zien komen. Een visser van Arabische afkomst deelde van een dienblaadje(!) enkele kopjes thee uit aan vissers die bij hem in de buurt stonden. Ze kwamen zo met elkaar aan de praat, een prachtig tafereel.

2e deel Dieppe-Le Tréport: 14.00u.-20.30u., 46 km, 448 hm, 1458 cal.
Weer op pad na een heerlijke brunch met vers Frans brood  en een verfrissende duik wat achteraf niet bleek te mogen in de haven. André wil graag al een haven verder komen, de wind blijft de komende dagen Noord en ongunstiger om terug te zeilen. Het is geweldig fietsweer, wederom een stralende dag, de wind in de rug, klaar voor de volgende bijna 50 km.
Nadat ik me toch al verfiets eerst aan de andere kant van Dieppe banden-reparatiespullen gekocht bij de Decathlon die ik inmiddels weet te vinden van 2 weken geleden. Ik was de spullen van huis vergeten en er zijn in dit land onderweg geen fietswinkels te bekennen, zo weinig fietsers!
Wegen: (witte) D113, Bracquemont, Belleville-s-Mer, Berneval-Le-Grand, St.-Martin-en-campagne, Brunville, het gaat als een speer 😅. (Witte) D222 Assigny, Criel-s-Mer-en-Plage, Mesnil-Val, Mesnil-Sorel en via de prachtige D126E pal langs de kliffen afdalen naar Le Tréport. Helaas wacht ook ik daar nog 2 uur voordat de boot door de sluis en de haven in mag, wat een onzekere gang van zaken. We weten nu waarom Le Tréport zo weinig wordt aangedaan, er is heel weinig plaats voor passanten.
Om 21.30u. eten we en vallen vervolgens bijna boven ons bord in slaap.
Morgen om 10.00u. vertrek voor mijn marathonrit deze vakantie, op naar Bologne!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten